ORGANİK TARIM İŞLETMECİLİĞİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
DERSLER ve İÇERİKLERİ
GÜZ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Zorunlu |
||
DERSİN DÖNEMİ |
GÜZ |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Çağdaş AKPINAR (cagdasakpinar@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Bilim ve bilgiye ulaşmak, bilimsel yöntemlerde kullanılan araştırma yöntemleri ve araştırma/yayın etiği konusundaki bilgilerin ayrıntılı olarak öğretilmesi amaçlanmıştır.
İçerik:
1. Bilim, bilgi ve bilimsel araştırma kavramları
2. Hipotezin oluşturulması, araştırmanın tasarlanması
3. Bilimsel bilgiye erişim
4. Bilimsel makale okuma
5. Akademik yazım kuralları
6. Etik ve Bilim etiği kavramları
7. Bilimsel araştırmalarda etik dışı davranışlar ve nedenleri
Dersin Kazanımları:
MAKALE YAZMA STRATEJİLERİ VE AKADEMİK YAZMA EĞİTİMİ
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
GÜZ |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Tugay AYAŞAN (tugayayasan@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç
Bu ders, araştırma yapan araştırmacıların SSCI-SCI indexte taranan dergilerde makale yazma yetkinliklerini artırmak için hazırlanmıştır. Eğitim kapsamında SSCI-SCI indexte taranan dergilere gönderilecek makalelerin; giriş, amaç cümlesi, yöntem, bulgular ve yorumlar, sonuç ve tartışma bölümlerinin nasıl yazılacağı, nelere dikkat edilmesi gerektiği adım adım anlatılmıştır. Örnekler üzerinden araştırmacıların yaptığı hatalar ve iyi örnekler eğitim kapsamında anlatılmış olup, ziraat, hayvancılık ve diğer alanlardaki prestijli dergilerde yayın yapma için gereken yeterlilikler, stratejiler ve akademik yazmaya ilişkin bilgiler verilmiştir.
Dersin kazanımları:
1.Öğrenci yazar olarak bilimsel bir haberi bilim dünyasına iletmek amacıyla makale yazar.
2.Bilimsel makale ile bildirilmek istenilen bilimsel makalelerin türlerini ayrıntılı bir şekilde öğrenir.
3.Bir makalenin hazırlanma evrelerini öğrenir.
4.Makale yazım kurallarını öğrenir.
İçerik:
1.Bilimsel Makale Nasıl Yazılır
2.Bilimsel Makalenin Bölümleri Nelerdir?
3.Bilimsel Makale İçin Literatür Bulma
4.Short Communications, Anket Çalışması Nedir?
5.Bilimsel Hakemlik Nedir?
6.Bilimsel Editörlük Nedir?
7.Makale Gönderme Süreci Nedir?
8. Etik Kurallar Nelerdir?
9. Benzerlik Oranı Bulma Yöntemleri
10. Makalede Yapılan Hatalar ve Düzeltme Yöntemleri
ORGANİK KANATLI HAYVAN BESLEME
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
GÜZ |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Tugay AYAŞAN (tugayayasan@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Hayvan besleme ile ilgili kavramları öğretmek. Kanatlı beslenmesine ilişkin temel konuları teorik ve uygulamalı olarak benimsetmek. Kanatlı hayvan yetiştiriciliğinde uygulanan besleme ilkelerini ve yemleme tekniklerini öğretmek.
İçerik:
Dersin kazanımları:
ORGANİK TARIMDA BİTKİ BESLEMENİN TEMEL İLKELERİ
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
GÜZ |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Çağdaş AKPINAR (cagdasakpinar@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Organik tarımda bitki beslemenin temel prensipleri ve en çok kullanılan besin kaynaklarının ayrıntılı olarak öğretilmesi amaçlanmıştır.
İçerik:
ORGANİK TARIMDA BİYOLOJİK TOPRAK VERİMLİLİĞİ
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
GÜZ |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Çağdaş AKPINAR (cagdasakpinar@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Toprak faunası ve bunun toprak verimliliğindeki rolünün öğrenilmesi, toprakların biyolojik verimlilikleri üzerine rizosfer etkileşimlerinin katkısını öğrenebilmek, toprakların azot verimlilikleri üzerine azot fikse edici organizmaların katkısı konusunda bilgi sahibi olabilmek amaçlanmıştır.
İçerik:
BAL ARISI DAVRANIŞLARI
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
GÜZ |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Dr. Öğretim Üyesi Alaeddin YÖRÜK (alaeddinyoruk@osmaniye.edu.tr) |
Amaç:
Arıların kovan içi davranış ve haberleşme yöntemleri, Arıların kovan dışı davranış ve haberleşme yöntemleri, Arıların kimyasal ve diğer haberleşme yöntemleri
İçerik
Bal arılarının sosyal davranış özellikleri, davranışları etkileyen iç ve dış faktörler, kolonide iş bölümünün hormonal ve genetik kontrolü. Bal arılarının öğrenme yetenekleri, çevreyi tanıma ve uyum özellikleri, besin arama ve depolama aktivitesi. Bal arılarının beslenme, savunma, üreme ve çoğalma davranışları. Kolonide kimyasal haberleşme, arı danslarının anlam ve önemi. Davranışın genel doğası, kolonide yaşa bağlı olarak yapılan çalışmalar
ARI ÜRÜNLERİ ÜRETİMİ
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
GÜZ |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Dr. Öğretim Üyesi Alaeddin YÖRÜK (alaeddinyoruk@osmaniye.edu.tr) |
Amaç:
Bal Arılardan üretilen ürünler ve üretme tekniklerinin öğretilmesi
İçerik
Arı ürünlerinin tanıtımı, Arıcılıgın tanımı, Bal üretimi, balın kimyasal yapısı, balın fiziksel özellikleri, balda kalite kavramı, Bal üretimini etkileyen faktörler, insan saglıgında balın önemi. Bal mumu üretimi, bal mumunun arılar ve insanlar için önemi, bal mumunun kimyasal yapısı ve fiziksel özellikleri; Arı sütü üretimi, Arı sütünün kimyasal yapısı ve fiziksel özellikleri, arı sütü üretimini etkileyen faktörler, kolonide arı sütünün önemi, insan yaşamında arı sütünün önemi, Polen üretimi, pollen verimini etkileyen faktörler, polenin kimyasal yapısı ve fiziksel özellikleri, polenin koloni için önemi, insane yaşamında polenin önemi; Propolis üretimi, propolisin kimyasal yapısı ve fiziksel özellikleri, propolisin koloni ve insanlar için önemi, propolis üretme teknikleri.
ORGANİK TARIM ÜRÜNLERİ PAZARLAMASI
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
GÜZ |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Dr. Öğretim Üyesi Nermin BAHŞİ (nerminbahsi@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç:
Dünya ve Türkiye’deki ticaret hacmi organik ürünlerin pazarlanma yolları ve pazarlamada dikkate alınması gerekli önlemlerle ilgili bilgilere yer verilmiştir. Ülkemizde henüz emekleme aşamasında olan organik ürün üretim ve ticaretinin uzun ömürlü ve ülkemiz ekonomisine katkılarının artırılabilmesi ve gelecekte etkin olacak diğer çevreyle dost yetiştirme sistemleri korunması amaçlar kapsamındadır.
İçerik:
1.Organik tarım kavramı ve tarihçesi,
2.Temel ilkeleri ve özellikleri,
3.Organik tarımın ekonomi, çevre ve sürdürülebilirlik boyutu,
4.Organik ürünlerde kontrol ve sertifikasyon,
5.Organik ürünlerin üretimi ve ekonomisi,
6.Yasal uygulamalar ve standartlar,
7. Organik ve geleneksel tarımsal üretimde ekonomik karşılaştırmalar,
8.Organik ürünlerin pazarlaması, organik ürünlerin arz ve talebi, organik ürünlerde pazarlama kanalları ve pazarlama marjları, organik ürünlerde tüketici tercihleri ve fiyat oluşumu,
9.Organik tarım ürünlerine yönelik pazarlama araştırmaları,
10.Organik ürünlerin üretim ve pazarlamasında kooperatif, birlik ve diğer üretici örgütleri,
11.Organik tarımın geliştirilmesinde bilgi, yayım, eğitim ve araştırma olanakları,
12.Organik tarım ürünlerine yönelik politikalar.
DÜNYA’DA VE TÜRKİYE’DE ORGANİK TARIM POLİTİKALARI
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
GÜZ |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Dr. Öğretim Üyesi Nermin BAHŞİ (nerminbahsi@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç:
Bu dersin amacı, öncelikle organik tarım kavramını ve kapsamını bilimsel olarak ortaya koymaktır. Daha sonra, dünya ve Türkiye’de organik tarımın mevcut durumu sunulacaktır. Son olarak, ülkemizde organik tarım ve ilgili sektörlere ilişkin temel sorun ve çözüm önerileri ortaya konulacaktır. Bu sayede, ülkemizde organik tarımın yaygınlaştırılması ve ihracatımızın artırılması için politika yapımcılarına yönelik strateji, araştırma, geliştirme ve eğitim konularında önerilerde bulunulacaktır.
İçerik:
1.Uluslararası ticaretin nedenleri ve önemi.
2.Dış ticaret teorileri.
3.Uluslararası bağımlılık açısından tarım ürünleri üretimi, tüketimi ve ticareti.
4.Uluslararası ticaret önündeki engeller.
5.Dış ticaret müdahalelerinin ulusal gerekçeleri.
6.Ulusal politikalar ve ticaret yoluyla etkileşim.
7.Dış ticaret müdahalelerinin ekonomik analizi.
8.Tarımsal korumacılığın ölçümü ve ticari savaşlar.
9.Tarım politikaları üzerinde etkili uluslararası kurum, antlaşma ve organizasyonlar.
ORGANİK TARIM VE TEMEL İLKELERİ
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
GÜZ |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Dr. Öğretim Üyesi Neslihan KILIÇ (neslihankilic@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Organik tarımın önemi, genel ilkeleri, organik tarım ile konvensiyonel tarım
arasındaki farkları, organik tarım yönetmeliğini ve yetiştiricilik esaslarını öğretmek.
İçerik
1-Organik tarımın tanımı ve tarihçesi
2- Dünya’da organik tarım hakkında yapılan çalışmalar ve Türkiye´de organik tarım
3-Organik tarımın temel ilkeleri
4-Organik tarımın temel ilkeleri
5-Organik Tarım ve çevre ilişkileri
6-Organik tarım ve konvensiyonel tarım arasındaki farklar
6-Toprak yönetimi ve organik gübreler
7-Organik tarımda hastalık ve zararlı ile mücadele
8- Ara sınav
9-Yabancı ot kontrolü
10- Yetiştiricilik esasları
11-Ekim nöbeti
12-Kontrol ve Sertifikasyon
13-Yönetmelik
14- Organik tarımda karşılaşacak sorunlar ve çözüm önerileri
Dersin öğrenim kazanımları:
Organik ve konvensiyonel tarım arasındaki farklar
Organik tarımın temel ilkeleri
Organik tarımın uygulama esasları
Organik tarım yönetmeliği
Organik meyve ve sebze yetiştiriciliği
TOHUM PATOLOJİSİ
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
GÜZ |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Dr. Benian Pınar AKTEPE (benianaktepe@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: öğrencilerin, tohum patolojisinin temel prensiplerini kavramasını, tohum patojenlerinin tohumlardaki belirtilerini, tanılarında kullanılan laboratuvar yöntemlerini, bu patojenlerle mücadele yollarını öğrenmesini ve karşılaştıkları bir sorunun çözümünde bunlardan yararlanarak karar verebilmesini sağlamaktır.
İçerik
Dersin öğrenim kazanımları:
BAHAR DÖNEMİ
ORGANİK YEMLER ve YEM TEKNOLOJİSİ
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Tugay AYAŞAN (tugayayasan@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Hayvan Beslemede kullanılan organik yemleri, yemlerin hazırlanmasını, yemlerin besin madde içeriklerini, yemlerin işlenmesini, yem analizlerini, yem katkı maddelerini öğretmek ve tanıtmak
İçerik:
Dersin kazanımları:
ORGANİK BÜYÜKBAŞ ve KÜÇÜKBAŞ HAYVAN BESLEME
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Tugay AYAŞAN (tugayayasan@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Büyükbaş ve küçükbaş hayvan besleme ile ilgili kavramları öğretmek. Büyükbaş ve küçükbaş hayvan beslenmesine ilişkin temel konuları teorik ve uygulamalı olarak benimsetmek. Büyükbaş ve küçükbaş hayvan hayvan yetiştiriciliğinde uygulanan besleme ilkelerini ve yemleme tekniklerini öğretmek.
İçerik:
Dersin kazanımları:
1.Büyükbaş ve küçükbaş hayvan türlerinin beslenme ilkelerini bilir ve bu konuda hayvan sahiplerini yönlendirebilir.
2.Büyükbaş hayvanların besin madde ihtiyaçlarını kavrar.
3.Koyunun besin madde ihtiyaçlarını anlar.
4.Keçinin besin madde ihtiyaçlarını bilir.
5.Büyükbaş ve küçükbaş hayvan beslemede kullanılan yemler ve içerikleri hakkında bilgi sahibi olur.
6. Gerek büyükbaş hayvanların gerekse de koyun, keçi gibi küçükbaş hayvanların ihtiyaçları doğrultusunda Rasyon yapımını öğrenir.
ORGANİK TARIMDA MİKORİZA
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Çağdaş AKPINAR (cagdasakpinar@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Topraklarda mikorizanın bitkilerce N, P, K alımına etkisi, mikorizanın mikro besin elementleri alımına etkisi ve alım mekanizmaları, besin elementleri alımı-mikoriza toprak özellikleri ilişkisinin öğrenilmesidir.
İçerik:
1. Mikorizanın tanımı
2. Mikorizanın çeşitleri
3. Mikorizanın makro besin elementleri alımına etkisi
4. Mikorizanın mikro besin elementleri alımına etkisi
5.Organik tarımda mkorizanın önemi
6. Doğal mikoriza
7. Mikoriza mikroorganizma ilişkileri
ORGANİK TARIMDA KOMPOST
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Çağdaş AKPINAR (cagdasakpinar@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Organik Tarım bitkisel atıklardan kompost yapımının önemi ve değişik kompost yapımı teknikleri hakkında bilgi vermek amaçlanmıştır.
İçerik:
1.Kompost ve önemi
2. Kompost yapımında C ve N oranı
3. Kompost yapım teknikleri
4. Vermi-kompostun (solucan gübresi) önemi
5. Kompost kullanıldığı alanlar
6. Kompost sıvı gübresi
TOPRAK TARİHİ
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Çağdaş AKPINAR (cagdasakpinar@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: İnsanlığın ve uygarlığın geçirdiği süreçlerde toprağın rolü, kazanımları ve bu süreçteki tarım teknikleri hakkında bilgiler vermek
İçerik:
1. Uyarlığın doğuşu ve toprak
2. Toprak kavramı ve toplumdaki yeri
3. Toprak kavramının tarihsel gelişimi
4. Geçmişten günümüze bitki yetiştiriciliği
5. Geçmişten günümüze tarım teknikleri
6. Geçmişten günümüze sulama teknikleri
BAL ARISI BİYOLOJİSİ
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Dr. Öğretim Üyesi Alaeddin YÖRÜK (alaeddinyoruk@osmaniye.edu.tr) |
Amaç:
Bal arılarının biyolojik özellikleri ve yaşam şekilleri öğretilecektir.
İçerik:
Bal arılarının orijin ve evrimi, anatomi ve fizyolojik özellikleri, gelişme, beslenme, iş bölümü, kolonide bireyler arasındaki akrabalık ilişkileri, arılarda çoğalma, üreme ve çiftleşme, koloninin yıllık yaşam döngüsü ve yaşa bağlı işler, arılarda kimyasal haberleşme ve adaptasyon yetenekleri, kolonide çevre şartlarının kontrolü ve koloni savunması
ORGANİK TARIM ÜRÜNLERİ PİYASALARI
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Dr. Öğretim Üyesi Nermin BAHŞİ (nerminbahsi@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Organik tarım ürünlerinin piyasası hakkında bilgi vermek, karşılaşılan sorunları ele almak amacımızdır.
İçerik:
1.Organik tarım ile ilgili temel kavramların ve prensiplerin açıklanması,
2.Organik tarım ürünleri ticaretinin yapısı ve gelişimi,
3.Dünya ve Türkiye’de başlıca organik tarım ürünleri piyasalarının incelenmesi ve yorumlanması.
PROJE HAZIRLAMA VE DEĞERLENDİRME
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Dr. Öğretim Üyesi Nermin BAHŞİ (nerminbahsi@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Bu dersin sonunda öğrenciler bir projeyi yapabilecek bilgi ve becerileri elde edecekler, yatırıma yönelmeden önce yatırımın fizibilitesini yaparak ilgili alana yatırım yapmanın karlı olup olmayacağı konusunda karar verebilme becerisine sahip olacaklardır.
İçerik:
1.Plan, proje, yatırım, tarımsal yatırım projesi kavramları,
2.Tarımsal yatırım projesi çeşitleri, proje hazırlama ve değerlendirme aşamaları,
3.Tarımsal yatırım projelerinin teknik, ekonomik ve finansal yönünün ortaya konması,
4.Proje kapasite analizleri, proje gelir ve giderlerinin belirlenmesi,
5.Proje süresi, nakit akım tabloları, paranın zaman değeri, projenin bugünkü değeri, proje fikrinin doğuşu ve ön fizibilite etüdü, pazar etüdü, projenin teknik ve finansal yönünün ortaya konması, 6.Tarımsal yatırım projelerinin mali ve ekonomik yönden analizi,
7.Çeşitli tarımsal yatırım projesi örnekleri.
Dersin Kazanımları:
1-Tarım, gıda ve tarımsal girdi üretimine ilişkin yatırım projelerinin fizibilite raporlarını hazırlama becerisi
2-Proje için gerekli bilgileri toplamak ve bu bilgileri analiz ederek karar verme becerisi kazanma
3-Yatırım ile ilgili finans kaynaklarını bulma becerisi kazanma
4-Geleceğe ilişkin tahmin yapma (projeksiyon yapma) becerisi
5-Girişimcilik için gerekli olan birçok beceriyi kazanma
6-Projede ekonomik, finansal ve teknik etüdler için piyasada nasıl hareket edileceğini öğrenme becerisi kazanma
ORGANİK MEYVE YETİŞTİRİCİLİĞİ
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
||
T |
U |
6 |
||
2 |
2 |
|||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
|||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
|||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Dr. Öğretim Üyesi Neslihan KILIÇ (neslihankilic@osmaniye.edu.tr)
|
|||
Amaç:
Dünya’da ve Türkiye’de yetiştirilen meyve tür ve çeşitler, organik meyvecilik ile konvensiyonel meyvecilik arasındaki farklar, meyve bahçesi tesisi ve meyve yetiştiriciliği gibi konularda bilgi kazandırmak amaçlanmıştır.
Dersin öğrenim kazanımları:
Meyve bahçesi kurulması
Bölgeye uygun meyve ve çeşitleri
Meyve yetiştiriciliğinde yıllık bakım işleri
İçerik
1-Dünya’da ve Türkiye’de meyve üretimi değerleri ve meyveciliğin ülke ekonomisindeki yeri
2- Meyvelerin familyalarına, çiçek ve döllenme biyolojilerine göre sınıflandırılması
3- Meyve ağaçlarının morfolojik ve biyolojik özellikleri: kök, gövde, yaprağın yapısı ve görevleri, çiçeğin yapısı ve görevleri, tozlanma ve döllenme
4-Meyve ağaçlarının ekolojik istekleri
5- Meyve fidanı yetiştiriciliği
6- Meyve bahçesi tesisi
7- Meyve yetiştiriciliğinde yıllık bakım işleri
8- Ara sınav
9-Yumuşak çekirdekli meyveler
10-Sert çekirdekli meyveler
11-Sert kabuklu meyveler
12-Üzümsü meyveler
13-Subtropikal meyveler
14 - Meyve yetiştiriciliğinde sorunlar ve çözüm önerileri
15- Final sınavı
BİTKİ PATOLOJİSİ
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
||
T |
U |
6 |
||
3 |
0 |
|||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
|||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
|||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Dr. Benian Pınar AKTEPE (benianaktepe@osmaniye.edu.tr)
|
|||
Amaç:
Bitki hastalıklarını öğrenmek. Bitki patojenlerini incelemek ve tanısını yapabilmek
İçerik
Dersin öğrenim kazanımları:
UZMANLIK ALAN DERSİ
Amaç
Organik Tarım ile ilgili proje hazırlamak, bu konuda araştırma yapmak, son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarını değerlendirmek, tartışmak
İçerik
2. Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması yapar.
3. Danışman eşliğinde konuyla ilgili uygun yöntemleri belirler.
4. Danışmanı gözetiminde proje yazar.
5. Danışmanı gözetiminde araştırmasını yapar.
6. Danışmanı gözetiminde araştırma sonuçlarını değerlendirir ve yorumlar
SEMİNER
Amaç
Yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir.
Seminer Süreci:
•Tez çalışmalarıyla ile ilgili bir literatür taraması
•Danışman öğretim üyesi ile birlikte bir seminer konusu belirleme
•Belirlenen tarihte seminer sunumu ve anlatımı
Seminer için ayrıl